nejlepší a nejsilnější nitrix, tribulus, arginin a glutamin

Dávkování BCAA

Mnoho lidí neví, jaké by mělo být dávkování aminokyseliny BCAA. Nejde ale pouze o to, jaká by měla  být dávka, ale také o to, kdy se esenciální aminokyseliny BCAA berou a proč.

Myprotein BCAA

Aminokyseliny BCAA se ve sportovní výživě využívají především proto, že umí ochránit svalovou hmotu. V případě, že tělo nemá dostatek energie, které potřebuje na svůj chod nebo na které je zvyklé, tak začne rozkládat svaly, ze kterých energii získá.

To je však v kulturistice či fitness většinou nechtěný jev. Proto se tomu snažíme zabránit buď dostatečnou výživou potravinami bohatými na energii nebo právě pomocí BCAA.

Z toho vyplývá, že použití BCAA je v dietě, kdy omezujeme energetický příjem nebo v objemu, kdy ale hrozí rozkládání svalů. To je především v době okolo tréninku.

5g odměrka na dávkování BCAA v porovnání s pětikorunou

V takovém případě je dávkování BCAA doporučováno na 5g před tréninkem a 5g během tréninku. Záleží ale samozřejmě na váze, věku, stravě a fázi tréninku ve které se právě nacházíte. BCAA dávkování nemá jasně dané a záleží tak i například na tom, kolik červeného masa a mléčných výrobků máte obsaženo v jídelníčku. Většinou je 5g jedna odměrka – je to taková velikost, jako vidíte na obrázku v porovnání s pětikorunou.

Dávkování uvedené výše však může být dobrý odrazový můstek, který můžete dle vašich potřeb upravovat. Dávkování konzultujte ale také s vaším trenérem a zkontrolujte, jaké dávkování doporučují přímo na obale vašeho výrobku. BCAA dávkování tedy závisí na mnoha faktorech a tak jako u všech suplementů – dávkování je potřeba si upravit dle vlastních potřeb.